רשות המסים תוכל לשלול מבעלי חוב רשיון נהיגה, דרכון וכרטיס אשראי

שלמה בן יוסף No Comments on רשות המסים תוכל לשלול מבעלי חוב רשיון נהיגה, דרכון וכרטיס אשראי
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום את הצעת החוק של רשות המסים הקובעת שורת הגבלות על בעלי חוב סופי, אשר במשך למעלה משנה לא צלחו ניסיונות גבייתו. מהלך זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שאושרו לאחרונה בכנסת, כגון האישור לעקל רכבי חייבים בשטחים ציבוריים ולא רק בקרבת ביתו של החייב, שנועדה לחזק את יכולתה של רשות המסים לגבות חובות גדולים של נישומים אשר מצאו דרכים לחמוק מתשלום חובם לקופת המדינה.

על פי החוק החדש, תורשה רשות המסים להטיל הגבלות על בעל חוב, כאמור, מלהחזיק רשיון נהיגה ולקבל דרכון ישראלי, לעכב את יציאתו מהארץ, לקבוע את מעמדו כלקוח מוגבל מיוחד בבנקים, להגבילו מלעשות שימוש בכרטיס חיוב (כרטיס אשראי) ולהגבילו מלייסד תאגיד. חלק מהסנקציות יוגבלו למקרה שיציאתו מן הארץ של החייב דרושה מטעמי בריאות, שלו או של בן משפחתו התלוי בו.

הסמכויות החדשות שאושרו בוועדה, למעשה משוות את סמכותה החוקית של רשות המסים לזה של רשויות אחרות שקיבלו בשנים האחרונות סמכויות זהות לגביית אגרות שונות, כגון חובות ארנונה, הוצאה לפועל ואגרת רשות השידור. החוק יועבר כעת לקריאה שנייה ושלישית.

מנהל רשות המסים, משה אשר, נכח בישיבת הועדה ואמר כי "מיליונים רבים של שקלים נגזלים מקופת הציבור מדי שנה על ידי חייבים, המוצאים דרכים יצירתיות "להתעלם" מן החוב. הרחבת הכלים שניתנו לנו על מנת לגבות את החוב, הינה חלק ממהלך רחב יותר של רשות המסים להעמיק את הגבייה ובכך להפחית מן הנטל המונח על כתפי האזרחים שומרי החוק".



0 תגובות